Prøv vores escape room I vejle

Escape room har taget verden med storm, dukker op i de fleste byer som en sjov aktivitet, du kan gøre med dine venner, familie og kolleger. Hvad du måske ikke har bemærket, er at de fleste værelser er designet mere til individuelle gameplay end gruppen.

Når du ser kameraets feed af dine escape room, ser det ud til at nogle spillere i en gruppe har tendens til at løse alle puslespil, mens andre gør lidt, men står rundt og ser?

Det kan ikke være fordi tilskuerne bare kom sammen for turen.

Det er muligt, at de inaktive spillere virkelig ønsker at deltage i det sjove, men simpelthen ved ikke, hvad de skal gøre eller ikke har de rette skillsets til at løse udfordringerne før dem.

Før du går ud fra, at de grupper, der bestiller dine værelser, typisk har nogle få entusiastiske spillere afbalanceret af flere, der ikke rigtig er i spillet, se hvordan dine puslespil er designet og sørg for at du har oprettet en velafrundet serie af opgaver, der tilskynder til samarbejde.

Får man hjælp i et escape room?

Sådan er det.

Den nuværende tendens

Tallene varierer, men nogle større byer kan have så mange som hundredvis af escape room . Uanset om det er noget, der er konsistent to, tre eller endda fem år senere, er det stadig at se, men det er klart nu, at det er noget, de fleste mennesker har gjort mindst en gang.

Og af disse spillere beslutter et stigende antal at starte deres egen flugtfirma. Escape room kommer fra alle samfundslag – tidligere teknikere, hjemsøgte hussejere, og endda regnskaber undersøger og åbner denne nye interaktive forretning.

Et fælles træk blandt nogle ejere er imidlertid, at spildesignet, der går ind i deres escape room i vejle , ikke informeres af formelle spildesignerfaringer eller træning, der direkte påvirker kvaliteten af ​​de erfaringer, deres værelser tilbyder.

RESULTATET

Hvad der sker er, at de fleste spildesigner fortolker at skabe et spildesign som en skabelon til indsættelse af puslespil, der udfordrer sindet, logikken, rumlig begrundelse og det som til tider er frustrerende at løse. En fortælling er lavet, og man tænker på pacing og fremskridt, men resultaterne bliver ofte ramt eller savnet.

Hvad er de bedste escape rooms?

Den nemmeste måde at gate fremskridt for at låse ting – normalt ville det være en talegang, men på grund af den spændende udbredelse af rømningsrum rundt om i verden finder du mange af dem som standard til faktiske låse. Men det er kun en del af det.

Typisk er spillestrømmen eller rækkefølgen af ​​begivenheder, hvor ting sker, meget lineært. Hvis det ikke er tilfældet, har spillerne så mange ting at gøre, de ved ikke, hvor de skal starte. Løs en gåde for at få nogle tal til (trods ingen troværdige relevans for temaet) Åbn en lås, som giver dig en anden anelse om din næste lås. Hvis du er heldig, vil det være en kombinationslås og ikke brug for en nøgle.

Men først og fremmest, og grunden til at skrive dette er manglen på hensyn til gruppen og ikke individet. Oftere end ikke, står spillere tilbage, hvis et bestemt puslespil ikke er deres ide om sjov, mens entusiasten i gruppen har det sjove.

PROBLEMET

Når en gruppe er i et lineært rum og sidder fast på et bestemt chiffer, gåde eller logisk puslespil, er det dybest set en uoverstigelig mur, indtil en person med den rigtige evne (hvis du er heldig) er i stand til at løse det. Alle må vente.